Our Reviews

Kayla Takarabe
1 day ago
Bella Bishop
6 days ago
We had an amazing experience with Melanie at Lice Charmers. What started as a very stressful situation was immediately made better the minute we walked through the door. We left lice free and knowing exactly what to do next. Worth every penny!
Holly B
2 weeks ago
June was so kind and grounded, which really helped us in a stressful time. She also accommodated our schedule changes and was gentle with my tender-headed child. Thanks so much June!
Majda Sghir
2 weeks ago
Great service, the provider is nice and helpful .We manage to get an appointment the same day ( Sunday) which allow my son to go back to school. She did a head check and confirmed he was clear.
Eran Schweitzer
2 weeks ago
We were initially very happy with the treatment, but then a week later, we found lice again. The company declined to honor their 60 day guarantee because they didn't treat Grandma. Well, Grandma went for a treatment, they found only two eggs, and the technician told her she could just do an oil treatment on her own at home in 10 days. That's what I call a scam.
Response from the owner:Thanks for sharing this. I'm sorry the experience felt this way. For anyone reading: our guarantee requires that everyone in the household, and anyone in regular close contact, be checked and treated if anything is found. This is spelled out at booking, in our confirmation email, and on the intake sheet every client signs at the visit, so it's not a surprise term. We structure it this way because an untreated case in close contact can pass lice right back to family members who've already been treated — which is exactly what happened here: Grandma was confirmed to have a case, and chose to treat it at home rather than with us. When we spoke, I offered to have Grandma come in for her own treatment, and in exchange, retreat your son at no cost and extend you the guarantee for this visit despite not qualifying for it initially. That offer still stands — please reach out directly so we can get this resolved.
Raj Sapru
3 weeks ago
Stacey R
4 weeks ago
Worth every penny! My youngest brought home lice and shared it with me! I was not happy with getting lice but Melanie was amazing making me feel at ease and getting all of the nasty bugs out of my head! She also have me so many amazing tips on how to ensure they are gone for good!
Response from the owner:Thank you, Stacey! Melanie will be glad to hear this. Catching it from your own kid is about the least fun way to end up in our chair, so I'm glad she put you at ease. And the tips are the part that keeps it gone for good. Thanks for the kind words.
Corey Camacho
4 weeks ago
Helpful with extra tips to keep lice away and carefully checked my kids hair!
Response from the owner:Thank you, Corey! A careful check is what tells you for certain, and the tips are what keep it from coming back. Glad both were useful. We appreciate you writing.
Frank Tsui
1 month ago
On Sunday, one day before Labor Day 2026. My daughter needed to get her hair checked for lice. Melanie had an opening for us. Melanie did a very thorough exam. Would absolutely recommend Melanie !!! Thank you very much !!!
Response from the owner:Thank you, Frank! I will pass this along to Melanie. A Sunday before a holiday is a tough time to need a check, so I'm glad she had the opening and took her time with it. Thanks for the recommendation.
Molly Goddard
1 month ago
So quick and easy. She’s a gem!
Jim Cairns
1 month ago
We had a great experience with the actual treatment and staff. Everyone was incredibly kind, helpful, and professional, and the service itself was absolutely 5 stars. Going in, we understood the pricing was $45 per person for the inspection and $200 for treatment if lice were found. We were hoping that only one or two members of our family would need treatment. Unfortunately, all five of us ended up needing it, which brought our total to $1,075. That was definitely a bit of sticker shock for us. I appreciate the owner’s explanation that the price includes the 60-day guarantee and isn’t based simply on the amount of time spent treating each person. That makes the pricing structure make more sense. I think my disappointment was mostly that once we found out our entire family needed treatment and the bill was going to be over $1,000, I was hoping there might be some type of family discount or flexibility for a situation like ours. Overall, the staff and treatment were excellent, and I would absolutely give the service itself 5 stars. I just wish there were some sort of family pricing option when multiple people in the same household all require treatment at once.
Response from the owner:Thank you for the kind words about our team — they work hard and it means a lot to hear it. On pricing, I'd rather explain how we structure it than just apologize. Our per-person price isn't for time in the chair — it's for a complete head check, treatment, and our 60-day guarantee, currently the only one in the metro that covers both treatment failure and reinfestation. Most clinics here stop at 30 days and cover treatment failure only, which means a case that comes back gets declined. Ours doesn't. If lice show up in your household in the next 60 days, we retreat everyone at no charge — no second appointment, no product purchase required to qualify. That's also why a 15-minute head and a 45-minute head cost the same. We're pricing the guarantee, and we carry that risk across the whole family. Averaging it is what lets us finish the difficult heads without adding to your bill at checkout. We try hard not to surprise anyone at checkout: we quote per-person pricing on the phone when families call, and the same prices are listed on the booking page before any deposit. If that didn't come through clearly for your visit, I want to know about it — please reach out to me directly. — Conor, Owner
May Mueller
1 month ago
Had a wonderful time with Melanie. She did a great job and provided wonderful service. It felt very thorough. I absolutely recommended this place and Melanie if you are dealing with lice and/or think you have it.
Response from the owner:Thank you, May — I'll make sure Melanie sees this. Thorough is exactly what we're going for, and we're glad it showed. Thanks for the recommendation, and we're here if you or anyone at home ever needs us.
Adam Hyde
1 month ago
Our experience with Shayna of Lice Charmers in PDX was top notch! She checked 6 of our family members and treated 2. Highly recommended!!
Response from the owner:Thank you, Adam! Shayna will be glad to hear it. Checking everyone in the household is the part that actually keeps lice from coming back, so thanks for bringing the whole crew in. We appreciate the recommendation.
Samantha Biles
1 month ago
Excellent. We got in within the hour. The technician was patient, relaxed, and efficient. All you could hope for.
Claire Kaiser Brown
1 month ago
Perfect ratings for the perfect solution - our family was able to get same-day appointments, and treatments immediately after diagnosis. Margaret was super attentive and friendly throughout, and I feel so much better after her thorough inspection!
Response from the owner:Thank you, Claire! I will pass this on to Margaret. Same day matters with lice, and a careful check is what tells us exactly who needs treatment and who does not. Glad we could get your family sorted quickly.
Wendy Boso
1 month ago
We were able to get in quick and treatment was easy
Response from the owner:Thank you for the review!
Matt Gray-O'Connor
1 month ago
Prompt, and professional! Saved us the evening before school started!
Response from the owner:Thank you, Matt! The night before school starts is about the worst possible timing, so we're glad we could get you in and sorted. That is exactly why we keep same day openings. Appreciate you taking the time to write.
Brooke Smith
2 months ago
I learned a lot. Aside from the peace of mind, great service, the information we were given about lice life cycle, at home checks, and household cleaning, etc was invaluable. Would highly recommend.
Response from the owner:Thank you, Brooke! Teaching families what to actually look for is a big part of the job. Knowing the life cycle and how to run a proper check at home is usually what keeps one case from turning into a repeat visit. Glad it was useful, and thanks for the recommendation.
Emily Tate
2 months ago
Shayna did a great job and was lovely to the whole family.
Response from the owner:Thank you, Emily! I will pass this along to Shayna. Glad the whole family had a good visit.
marjan atefi
2 months ago
Response from the owner:Thank you for the five stars, Marjan. We really appreciate you taking the time to rate us.
Barbara Shleifer
2 months ago
Melanie was amazing. Her attention to detail was beyond my expectation. She was thorough, professional, patient and so kind. If you are in need of their services, do not hesitate to book an appointment. You won't regret it. Thank you so much Melanie!
Sam Martin
2 months ago
Melanie was amazing. I got the address wrong but she was very kind and waited for me to hustle over through rush hour traffic. She confirmed, via the Lice Check option, that I had been able to eradicate the very mild case I caught from my niece with drugstore shampoo—the price was well worth the peace of mind! Very grateful for her thorough work and kindness!
Response from the owner:Thank you, Sam! I will pass this along to Melanie. No worries at all about the address mix up, we would much rather wait than have anyone rushing across town. And a check is exactly the right move when you think you have already cleared it yourself, since knowing for certain is the whole point. Grateful for the kind words.
Rose Harding
2 months ago
Melanie was amazing. She gave us good tips for cleaning and home care and treated my entire family kindly. I hope to not need to see her again!
Lillian Lahiri
2 months ago
June was FABULOUS! She's thorough, efficient, full of helpful information, generously accommodating (for my deafness & anxiety) kind, gentle, and a very interesting conversation partner.
Response from the owner:Thank you, Lillian! I will pass this along to June. A comfortable visit matters as much as a thorough one, and I'm glad she made sure of both. Not surprised she was good company either. We appreciate you writing.
Kaitlyn McConnell
2 months ago
So calm and efficient- not a great situation to need but I would recommend them to anyone who needs it. And the 60 day guarantee ended up being very helpful for us.
Response from the owner:Thank you, Kaitlyn. Nobody wants to need us, so calm and efficient is exactly what we aim for. And we are glad the 60 day guarantee did its job for you, because that is precisely what it is there for. Thanks for the recommendation.

Call to discuss the best treatment options for you

Our Bad Reviews

Nicolette Ebner
5 months ago
Still had lice after 2 weeks, they don't honor their guarantee and I'm not sure it even fully worked in the first place.
Response from the owner:Hello Nicolette, I'm trying to find the records for your appointment in our system and not seeing one under your name - was the appt made under a different name? I'd like to undertstand what happened here. You can reach me at conor@licecharmers.com or call us at 971-484-1696 and tell them Conor asked you to call.
hojo loves you
5 months ago
Two weeks later they refuse to honor the guarantee because a babysitter who has not been in our house for more than a month wasn't checked. Quite the scam to charge hundreds of dollars, guarantee satisfaction, give an incomplete treatment and then demand more money when it fails
Response from the owner:Sorry to hear that, but if your babysitter was not checked, then we couldn't have given you the guarantee since it requires everyone in close contact with the household gets checked and cleared. As it says on the form that was signed at your appointment, on the service contract signed before the appt, on our website, and as our technicians tell everyone we treat. I believe we offered to give you the guarantee if you had her come in after you called two weeks after the initial appointment - that you chose not to do that is out of our control. If she has lice, there is a very good chance it's going to get back to you. I strongly suggest you get her checked regardless of if it's with us or another company, so you aren't risking getting it back.
Jacob slaughter
1 year ago
Absolutely under no circumstance should you waste money with this complete and total rip off of a service. Went for a treatment. Did all the post steps. Didn’t work. Went back for retreat…. Had to pay for exams…… one month later….. back again but guess what…. Now they want me to pay for it AGAIN. What an absurd scam save yourself the time and money
Response from the owner:Hi Jacob, We treated you on 7/12/25. Then for free under our guarantee on 8/22. We provide one free retreatment appointment: checks and treatment for everyone at your initial appointment. We are the only company that covers reinfestation and treatment failure for 60 days. There are 41 days between 7/12 and 8/22, so no other company would have even provided the free retreatment you got as they only cover you for 30 days. After reviewing your phone conversation behavior with my employee, we won't be able to work with you in the future.
Jack Sparrow
5 years ago
Do not call these people to help you they are a rip off, I thought I had lice and I did not and I still got charge for a full treatment almost $200 for 15 minutes of somebody telling me I don’t have lice and I was charged the full amount anyway! The technician that came over was very nice I got to admit that but I should not have been charged. I would’ve gladly paid a inspection fee and time for travel but the full amount……. really
Response from the owner:Hi Jack, I know we spoke on the phone and cleared this up, but I wanted to respond to your review for anyone else that comes across it. We dropped the ball on communicating to Jack what our minimum was for an in-home appointment and he was justifiably displeased. Thankfully, he called to let us know and after listening to his side and reviewing the phone call we reached a compromise that all parties are happy with. I hope he considers updating this review, but... we all have a lot going on right now, so no worries if not. Conor
great and quick service. I called morning of for an appointment and i was brought in quickly. Staff was great, we had a lovely chat.
Leah Schoelles
2 years ago
My only complaint for this service is the cost. Not super affordable when you have a family of 3 needing it, although I can't say how they compare to other clinics. Aside from that, everything was great. We were scheduled to be seen within an hour of calling. Sydney was wonderful and so kind and patient with our two year old when she struggled with the process. All around a good service to give you peace of mind and quick removal if you can foot the bill.